Decyzja..

Od kilku dni noszę się z podjęciem ważnej decyzji.. Jak to mawiają – osiołkowi w żłobie dano.. hmm..

Do końca nadchodzącego tygodnia mam dostać odpowiedź, czy zostanę przyjęta do pracy w ZER MSW. Przeszłam pozytywnie testy i rozmowę kwalifikacyjną i dali sobie 2 tygodnie czasu na wybór między mną i taką młodziutką dziewczyną, całkowitym moim przeciwieństwem 🙂
W międzyczasie, by nie siedzieć założonymi rękoma szukałam dalej pracy. Pojawiło się kilka nowych ogłoszeń na BIP KPRM, niektóre nawet bardzo interesujące. Na fejsie, nawet nie pamiętam jak, dotarłam do fanpage’a Chaty Zwierzaka, na którym przypięty jest post, że szukają prócz wolontariuszy stałego pracownika. Napisałam, czy ogłoszenie o pracy nadal aktualne (było bodajże z samego początku miesiąca), dostałam odpowiedź, że jak najbardziej i.. zadzwoniłam. Porozmawiałam z babką – prezes, pracownik, sprzątaczka, etc. w jednym – straszną gadułą 😉 Uzgodniłyśmy, że za 24 godziny dam jej ostateczną odpowiedź, znając już więcej szczegółów typu podstawowe obowiązki, płaca. Na drugi dzień rano dostałam maila z zaproszeniem na testy i rozmowę kwalifikacyjną do Urzędu Wojewódzkiego na 28.07..

No i powstała zagwozdka w mojej głowie..
Czy aby powinnam podjąć się pracy w fundacji?
A jeśli zaakceptują moją kandydaturę w MSW?
Na testy w UW jest sporo do nauczenia się, ale fajne wynagrodzenie i nie jest to praca na zastępstwo..
Zadzwoniłam do p. Iwony z fundacji i powiedziałam, że przyjmuję jej 1400zł/m-c w Chacie Zwierzaka, na razie na miesiąc próbny. Jednocześnie poinformowałam ją, że w MSW rozstrzygają moją kandydaturę i odpowiedź mam dostać do końca miesiąca, a w czwartek mam kolejne testy i rozmowę w innym urzędzie, za wyższą pensję niż ona mi oferuje. Chciałam być wobec niej uczciwa. Uzgodniłyśmy, że jakby co, to ruszam z pracą u niej 1-go sierpnia.
Niestety nadal nie rozwiązało to moich dylematów. W piątek rano powiedziałam siostrze o potencjalnej pracy w fundacji, o MSW i kolejnych testach w przyszłym tygodniu. Nadal nie dało mi to żadnej podpowiedzi. (Wychodzę z założenia, że czasem trzeba powiedzieć coś na głos, a wtedy wszystko zaczyna się klarować i układać w idealną całość.) Siostra czasem coś w ciągu ostatnich dni napomknęła, ale nie rozjaśniło to niczego w mojej głowie. W środę rozmawiałam jeszcze z Magdą, byłą współlokatorką z FG. Nie, żebym dzwoniła po poradę, tylko rano napisałam do niej SMSa, że śniła mi się, że była sądzona przed Trybunałem Konstytucyjnym, no i zadzwoniła i tak od słowa do słowa doszłyśmy do moich dylematów z pracą. Poradziła, bym dała sobie spokój z fundacją, bo te powstają i upadają, nie są niczym stałym ani trwałym, raz mają kasę, a raz nie. Najlepiej by było, gdybym dobrze przygotowała się do przyszłotygodniowych testów i prócz tego chodziła po firmach i zostawiała swoje CV bez względu na to, czy ogłaszają się, czy nie. O fundacji powinnam kategorycznie zapomnieć. Hmm.. Siostra natomiast mówi, że będzie mi tam ciężko, bo to hospicjum, a ja bardzo przywiązuję się do zwierzaków, ale nie jest na „nie”.
Sporo naszukałam się informacji w necie o fundacji, o pani Iwonie. Raz pochlebne, raz wręcz przeciwnie, opinie wcale nie mi nie ułatwiły decyzji, którą już częściowo podjęłam – wybierając między MSW i Chatą, wybieram to drugie. Ale jeszcze ta rozmowa w nadchodzący czwartek.. Nawet nie otworzyłam jednej ustawy, a zostały mi raptem cztery dni.
Wczoraj przed zaśnięciem (właściwie to już dzisiaj, bo była prawie 1:00 w nocy) stawiałam na Chatę. Powiedzmy, że to było 95%. Dzisiaj przeczytałam bardzo fajny artykuł, który przechylił we mnie szalę na 99%, co byłoby równoznaczne z nie podchodzeniem do testów, tylko przygotowywaniem się przez nadchodzący tydzień na wyjazd do Chaty.

Bo Chata Zwierzaka, to fundacja – hospicjum mieszczące się pod Warszawą. Mam zapewnione zamieszkanie w postaci sporego pokoju plus wspólna kuchnia i łazienka. Praca jest 24h na dobę. Mieszkanie wspólne z p. Iwoną i zwierzakami, a jest ich sporo – ok. 40 psów i ponad 40 kotów. Większość to staruszki lub bardzo mocno schorowane zwierzaki, których opiekunowie nie mają już do nich sił lub cierpliwości. Moim zadaniem jest odciążyć p. Iwonę, by ta mogła zająć się poszukiwaniami ziemi pod budowę własnego domu dla hospicjum. W obecnym miejscu fundacja Chata ma możliwość pobytu do maja 2017, jest to wynajmowana nieruchomość, ale nie będzie przedłużenia umowy ze względu na skargi okolicznych mieszkańców. Nie da się ukryć, że taka ilość zwierzaków (zwłaszcza psów) nie należy do najcichszych.

No właśnie.. a czego ja chcę? Tak w ogóle, nie tylko w związku z pracą, ale po prostu w życiu?

Pracy „od do”?
Bez konkretnych godzin?
Za biurkiem?
W bliskim kontakcie z naturą?
Z roszczeniowymi ludźmi?
Za miastem..
Z dala od większości ludzi..
Z własnym ogródkiem..

Moje wahania dotyczą tak naprawdę tylko kwestii finansowych: a jak nie dostanę wypłaty za kolejny miesiąc? Co z kredytami i rachunkami na moje nazwisko typu ubezpieczenie w NN, telefon..

Skomentuj

